Features

pag 27

De nieuwe beaconomie

Apple is er afgelopen najaar stilletjes mee begonnen en nu komt er een vloedgolf aan ‘digitale bakens’ op de markt die een verregaande impact kan hebben op instore communicatie. »»

pag 12

Interview: industry director Google Nederland

De snelle digitalisering verandert de Retail volledig. »»

pag 6

Lil.nl groeit met niches

Klanten zijn blij met het online woonwarenhuis LiL.nl. »»

Overige items

pag 34

Vreemde valuta

Brixton Pounds, Disney Dollars, Bitcoins en Dragon Kill Points: er bestaan naast reguliere betaalmiddelen nog talloze parallele valuta die vooral lokaal of binnen besloten gemeenschappen gebruikt worden. »»

pag 32

Queueless in Amsterdam

De combinatie van draadloze technologie en apps is een rijke voedingsbodem waar talloze startups uit ontspruiten. »»

pag 24

Interview: business developer Equens

De digital wallet maakt dit jaar zijn opmars. Een risico is dat er teveel varianten op de markt komen. »»

pag 18

Wappergeld

Het Nederlandse betaalverkeer wordt dit jaar verrijkt met NFC-pasjes en -mobieltjes. »»

pag 17

Column: Testen loont

In Etailtrends 5 van 2013 ging Jurriën Kerstholt, al uitgebreid in op het belang van doelgericht details testen om zo te bepalen welke verbeteringen optimaal werken voor een webwinkel en haar doelgroep. »»

pag 10

Marktplaats Outlet focust op groei

Elke retailer of merkfabrikant heeft ermee te maken: artikelen die retour komen, in de showroom hebben gestaan of die beschadigd zijn. »»

pag 32

Retail Buzz

Welke retailers creëren rumoer rond hun merk? »»

pag 24

Interview: management wijnvoordeel international

Mondgevoel bestaat wel bij wijnvoordeel.nl, maar buikgevoel niet. »»

pag 8

RetailSites 2014

EtailTrends heeft voor het jaarlijkse dossier RetailSites de afgelopen maand 192 retailers vergeleken op negen facetten van online marketing. »»

Aankomende evenementen

Mastercourse de winkel als prikkel

De winkel als theater

Een succesvol retailconcept neerzetten? Dat betekent continu klanten prikkelen en inspelen op snel veranderende omstandigheden. »»

Multichannel Conference

Multichannel Conference 2014

Op 23 en 24 april 2014 zal de Multichannel Conference volledig in het teken staan van de aanpak van een multichannelstrategie op het gebied van retail, marketing en service. »»

Agenda TCG SUmmit

European TCG Retail Summit

Op dit tweedaagse summit voor professionals in technical consumer goods (TCG) worden de succesfactoren voor retailers besproken. »»