Weblogartikel

Duurzaam duurt het langst

We leven vandaag de dag in een open informatieeconomie, die weliswaar in een recessie zit, maar niet in een informatierecessie. Alles is zichtbaar en dat maakt het ondenkbaar niet aan verantwoord ondernemen te doen. Bovendien hoeft groen en verantwoord lang niet altijd duurder te zijn. Kijk naar Walmart. Zij doen aan verantwoord ondernemen omdat het ook goedkoper is. Natuurlijk maken consumenten met een kleinere portemonnee andere keuzes, maar een aantal zaken is definitief veranderd. Energie wordt schaarser en duurder, dus vroeg of laat een serieuze issue. We hebben daarop vorig jaar een heel groot voorschot gehad, en we zijn op weg naar de 70 dollar per vat olie. In de auto-industrie lijkt de ommekeer in denken definitief te zijn. Tegenwoordig wordt op een verjaardagsfeestje niet alleen over de crisis gepraat, maar ook over het energielabel van de heilige koe. Recent hoorde ik op de radio het heugelijke feit dat je in Zeist in een elektrische mobiliteitswinkel terecht kunt. Hierzijn auto’s, bromfietsen en boten te koop die op elektriciteit werken. Het prijskaartje van de Golf Combi: een dikke ton euro. Niet goedkoop, maar het rijdt wel heel schoon. Een beter alternatief is om CO2 af te kopen bij een club die daar een schone business van heeft gemaakt. Hoe langer ik daarover nadenk, hoe beter dat lijkt. Ik hoor de opmerkingen al op het volgende feestje, als de ernergielabel-discussie weer op gang komt: “Ja maar Frank, jij hebt toch zo’n zeer vervuilende auto.” Mijn toekomstige antwoord wordt dan: “Ja dat klopt, maar ik rij wel CO2-neutraal. Dat zouden meer mensen moeten doen.”
Bookmark and Share

Reacties

I would like to thank You for being the member of this website. Please allow me to have the opportunity to show my satisfaction with Hostgator web hosting. They have professional and fast support and they also offer some [url=http://adf.ly/213105/thankyou-hostgator ]Host gator coupons[/url].

Thank You, J.

I would like to thank You for being the member of this website. Please allow me to have the opportunity to express my satisfaction with Hostgator web hosting. They offer professional and express support and they also offering some <a href=http://ceskeforum.com/viewtopic.php?f=67&t=721>Hostgator coupon codes</a>.

Thank You, J.

Plaats een reactie

Ja, ik ga akkoord met de regels

Weblog Frank Quix

Frank Quix
Onderzoeker bij Q&A Research & Consultancy. Daarnaast als parttime docent werkzaam op de Universiteit van Amsterdam.