​Karwei focust volledig op vrouwen
19-10-2016

Reageer (6)

Karwei opent woensdag in Uden de eerste winkel volgens een nieuw concept. De bouwmarktketen zet daarmee nog nadrukkelijker in op de jonge, vrouwelijke consument, vertelt formuledirecteur Machiel van der Sluis aan RetailNews.

De dhz-keten opent de komende maanden nog drie pilotstores, waaronder in Goirle en in Amsterdam. De winkel aan de Spaklerweg in de hoofdstad geldt met vierduizend vierkante meter als de flagshipstore van het nieuwe concept. Het assortiment is verdiept in de productgroepen verlichting, wand, ramen en vloeren, terwijl branchevreemde producten als koelkasten en waterkokers verdwijnen. “In de productgroepen waar we op focussen willen we het niveau bieden van een speciaalzaak”, aldus Van der Sluis.

Karwei profileert zich al langer als ‘decoratieve bouwmarkt’ die meer vrouwelijke consumenten wil trekken. Zo werd in april vorig jaar de winkel in Heesch al van een nieuwe routing voorzien, maar nog zonder veel aanpassingen in assortiment en huisstijl. Dat was een ‘tussenoefening’ waar nu op wordt voortgebouwd, zegt Van der Sluis. “Een imago heb je niet zomaar omgebogen, dat kost jaren.”

Na een pilotfase moet het concept vanaf het najaar van 2017 worden uitgerold. In 2020 hoopt de retailer alle vestigingen te hebben omgebouwd.

Bron: RetailNews

Download de gratis RetailNews-app in de App store of Google Play store
en blijf altijd en overal op de hoogte van het laatste nieuws.

Reacties
Reacties
  • Maarten van der Molen 19-10-2016 12:18:13
    Waarom branchevreemde doch vrouwelijk producten als koelkasten en waterkokers uit het assortiment halen?
  • Hans Bijsterveld 19-10-2016 19:00:58
    Sinds 2008 (zie http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1208495/2008/09/06/De-vrouw-gaat-zelf-klussen.dhtml) probeert karwei al de vrouw te veroveren. Ondertussen draaien 70! van de 120 winkels van franchisenemers verlies. En zijn ze daar op het hoofdkantoor druk bezig met inmiddels de zoveelste pilot store. Eerst Apeldoorn: http://www.volkskrant.nl/economie/de-klusjesman-is-een-zij~a880621/ Toen Soest, daarna Heesch en nu de franchisenemers terecht niet meer investeren maar een 4e poging met eigen winkels. Die ze hebben moeten kopen omdat er een franchisenemer failliet is gegaan.. Kom op Karwei, tijd voor daadkracht, een luisterend oor voor de echte ondernemers/franchisenemers
    en niet alweer een duur betaald interimdirecteurtje met oude wijn in nieuwe zakken... zo gaat het de V&D van de bouwmarkten worden. De enige manier waarop er nog klanten naar binnen worden gehaals is met korting, korting, korting. Week in week uit 20 of 25% korting op alles, ondertussen wordt er geen pepernoot verdiend. Weer duizenden mensen op straat. Hornbach en Bauhaus gaan zo de echte winnaars worden.
  • Marie Louise 20-10-2016 10:04:25
    Slim! Daar hoort een mooi impuls product bij. Www.Freshisintheair.com
  • jaap 20-10-2016 18:59:49
    Stel je bent franchisemer en investeert een berg geld in een nieuwe winkel... dan heb je lef. Zeker in DHZ en de huidige markt. Dan komt er zo'n dikbetaalde nieuwe baas en die noemt je winkel na nog geen jaar een 'tussenoefening' en komt met een hele nieuwe strategie en winkel. Heeft hij dan ook het lef om je investering terug te betalen? Of moet je nog 7 jaar doormodderen met je 'tussenoefening'. Chique franchisegever...
  • Edith 25-10-2016 08:01:59
    Focus op productgroepen verlichting, wand, ramen en vloeren en een beetje meubels... dat is toch de Kwantum?
  • Ruud 25-10-2016 12:02:55
    Lijkt me een heel "karwei"...
Plaats een reactie