PPR brengt bod uit op Puma

Het Franse detailhandelsconcern PPR heeft een bod uitgebracht op alle aandelen van Puma die het nog niet in bezit heeft. Het bedrijf, bekend van onder meer luxe merken als Gucci, heeft per aandeel 330 euro in contanten geboden. Daarmee krijgt de Duitse producent van sportartikelen een waarde van 5,3 miljard euro.

In april kocht PPR al een belang in Puma van 27,1 procent. Het bod dat maandag is gedaan geldt voor de overige 72,9 procent. De 330 euro per aandeel betekent een premie van 24 procent op de prijs die 3 april gold. Het overnamebod loopt tot 20 juni. Volgens PPR is het de bedoeling dat Puma als zelfstandig merk blijft bestaan. De aandelen zullen op de beurs gewoon verhandelbaar blijven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!