​Retailers bundelen krachten voor techcentrum
16-03-2017

Reageer

De Amerikaanse Retail Industry Leaders Association (RILA) lanceert een innovatiecentrum om retailers te helpen met technologische ontwikkelingen. Bestuursleden van onder meer Best Buy, Foot Locker, Lowe’s en Target worden daarbij betrokken.

Het zogeheten (R)Tech Center for Innovation moet de impact van technieken als kunstmatige intelligentie en virtual reality op de retail onderzoeken. Ook moet het retailers helpen met innovatie in hun bedrijfsvoering. RILA werkt hiervoor samen met organisatieadviesbureau Accenture.

Het innovatiecentrum richt zich onder meer op het doen van onderzoek en het analyseren van trends. Ook worden retailers in contact gebracht met innovatieve technologieën en bedrijven en worden zij geholpen een ‘cultuur van innovatie en creativiteit’ in hun bedrijf te brengen.

RILA en Accenture hebben tegelijkertijd met de lancering van het techcenter een rapport gepresenteerd. In ‘The Emergence of (R)Tech: A Blueprint for the Confluence of Retail and Technology' wordt omschreven hoe technologie de sector beïnvloedt en welke uitdagingen en kansen dat oplevert. Ook staan er stappen in beschreven hoe retailers hun voordeel kunnen doen met de technologische ontwikkelingen.

Bron: RetailTech

Download de gratis RetailNews-app in de App store of Google Play store
en blijf altijd en overal op de hoogte van het laatste nieuws.

Reacties
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Plaats een reactie