​MS Mode: ‘We kunnen nooit zonder winkels’
20-03-2017

Reageer (3)

MS Mode haalt zijn omzet voor negentig procent uit de fysieke winkels. “Maar die verhouding gaat uiteindelijk naar fifty-fifty”, zegt manager CRM, customer insights & online marketing Marie-Christien van Wensen op RetailWatching.

Omdat de ‘vollere’ klant van MS Mode vaak moeite heeft de juiste kleding te vinden, zal de modeketen volgens Van Wensen nooit zonder winkels kunnen. Service in de winkel is daardoor extra belangrijk voor MS Mode, stelt zij. “Wij targeten heel specifiek met de boodschap: wij hebben fashion voor iedere vrouw met rondingen.”

MS Mode heeft relatief veel klanten die eerst online kijken en daarna in de winkel kopen, zegt Van Wensen. Dat de retailer het na zijn doorstart met minder winkels moet doen, heeft daar zo zijn invloed. “In Nederland valt het nog wel mee, met maximaal twintig kilometer rijden voor een winkel”, zegt Van Wensen. “Maar in Frankrijk is het wel een uitdaging hoe we die echte retailklant enthousiast kunnen maken voor onze webshop.” Daartoe experimenteert MS Mode met lagere drempels voor online shoppen, bijvoorbeeld door het testen van gratis verzenden.

Marie-Christien van Wensen gaat op RetailWatching uitgebreid in op de nieuwe aanpak en klantbenadering van het doorgestarte MS Mode.

Bron: RetailWatching

Download de gratis RetailNews-app in de App store of Google Play store
en blijf altijd en overal op de hoogte van het laatste nieuws.

Reacties
Reacties
  • 20-03-2017 10:37:05
    Dit is wel een heel zelfverzekerde uitspraak van 'MS Mode'! We zullen NOOIT' zonder winkels kunnen', nou dat is de vraag! Er zijn instanties en lieden die menen te moeten zeggen dat er over 10/12 jaar geen fysieke winkel meer is en dan zal alles draaien met en rond internet! Goed, ik kan mij dat ook niet voorstellen op dit moment, maar toch! Dus hoop ik MS Mode in 2027 nogeens te spreken over de situatie die er dan is in de retail!! C. Arkesteijn
  • Reinder Koornstra 20-03-2017 11:25:48
    Natuurlijk kan MS-mode niet zonder winkels, maar wellicht kunnen consumenten best zonder MS-mode! Tenslotte is dat één faillissement geleden al eens gebeurd.
    Opnieuw maakt een winkelketen de grote fout te denken dat de zoveelste variatie op zijn pre-internet formule hen de toekomst in helpt. Nou, dát is maar de vraag. Maar uiteindelijk zullen er retailers opstaan die wél door hebben hoe ze met een geïntegreerde Clicks&Bricks formule weer een vaste relatie met hun klanten kunnen opbouwen. Niet langer álles aanbieden aan íedereen, maar je met veel minder, veel kleinere en veel goedkopere winkels richten op specifieke klantengroepen. Zoals ik beschrijf op http://www.bricksenclicks.me.
    Tja, dat levert nog meer leegstand op en kost vastgoedexploitanten geld. Maar sinds wanneer is financiële voorspoed van verhuurders van winkelruimte een doelstelling voor retailers, en voor hun klanten?
  • Seb 20-03-2017 12:58:43
    Ah... oke! Dus MS Mode is vanaf nu specifiek gericht op de vollere tot zeer stevige vrouw? Dat was mij even ontgaan... Plus, dan moeten ze website ook even aanpassen, want daar zie ik vooral mooie vrouwen met 'normale' maatjes.

    Ik zou het wel toejuichen als MS Mode zich voortaan zou uitroepen tot de winkel voor L tot XXXL vrouwen, met toffe mode ipv het suffige getrut wat je er voorheen vond. Maar volgens mij is dat niet het geval.

    Ik denk wel dat dit de redding zou zijn van deze keten. Betaalbare, leuke en toegankelijke mode voor de volle tot stevige vrouw. Doen!

Plaats een reactie