Minder pakjes te laat in december
11-01-2017

Reageer (1)

Webwinkels hebben rond Sinterklaas en Kerst zo’n 390 duizend pakketjes te laat bezorgd. Dat is een daling van vijftien procent ten opzichte van 2015, blijkt volgens de NOS uit onderzoek van Q&A onder 5500 consumenten.

Een jaar geleden werden nog 460 duizend pakjes te laat bezorgd. Rond Kerst werd vorige maand 4,6 procent van de bestellingen te laat bezorgd, tegenover zes procent een jaar eerder. Met Sinterklaas daalde het percentage van vijf naar 4,4 procent.

Directeur Frank Quix van Q&A noemt de daling opvallend. "In 2013 werden nog een half miljoen pakketjes te laat bezorgd, dus je ziet wel dat webwinkels er echt mee bezig zijn.” Vooral middelgrote en kleine webwinkels laten volgens hem nog veel steken vallen.

Bol.com bezorgde naar eigen zeggen 0,2 procent van de bestellingen te laat, zo’n 7500 pakketjes. PostNL kampte vlak voor pakjesavond met een computerstoring, waardoor de bezorging van maximaal veertigduizend pakketten vertraging opliep.

Bron: NOS

Download de gratis RetailNews-app in de App store of Google Play store
en blijf altijd en overal op de hoogte van het laatste nieuws.

Reacties
Reacties
  • IKKE 11-01-2017 10:29:43
    Ben het niet met deze "deskundige " eens, vaak hebben de kleine zelfstandige winkeliers alles wel op orde, wanneer er bij ons voor 14 uur besteld EN betaald wordt, dan gaat het pakket nog dezelfde dag weg, daarna zijn wij , maar ook ALLE andere verzenders afhankelijk van de vervoerder.

    Heb het zelf al herhaaldelijk meegemaakt dat er bij de grote webshops later geleverd wordt dan beloofd,

    Op deze manier lijkt het wel een reclame om vooral bij de grotere webshops te bestellen.
Plaats een reactie