​Bol.com van start met bezorgabonnement
20-04-2017

Reageer (4)

Bol.com introduceert een bezorgabonnement onder de naam Select. Select-leden betalen eenmaal 14,99 euro, waarna alle verzendkosten voor de rest van het jaar vervallen.

Het dochterbedrijf van Ahold Delhaize rekent nu al geen bezorgkosten voor bestellingen boven de twintig euro. Wie lid wordt van Select betaalt echter ook niet voor kleinere bestellingen, terwijl leveringen in de avond, op zondag of dezelfde dag eveneens onder het abonnement vallen.

Het bezorgabonnement geldt voor ruim driehonderdduizend artikelen, die op bol.com zijn te herkennen aan het Select-label. Tijdens het bestelproces worden klanten gewezen op de mogelijkheid om lid te worden van Select. Het abonnement stopt na een jaar automatisch, als de klant het niet zelf verlengt.

De bezorgkosten vormen volgens topman Daniel Ropers nog weleens een drempel om gebruik te maken van de verschillende bezorgopties, waaronder sameday-delivery bij Albert Heijn. Die drempels worden met de introductie zoveel mogelijk weggenomen, stelt hij. “We bieden zo maximale keus, gemak en snelheid tegen minimale kosten.”

Bol.com Select heeft veel weg van Amazon Prime, dat al in 2005 werd geïntroduceerd. Destijds konden leden voor 79 dollar een bezorgabonnement afsluiten, waarbij bestellingen kosteloos binnen twee dagen worden thuisbezorgd. De laatste jaren heeft Amazon de dienst uitgebouwd met onder meer muziek- en videostreaming. In ons land biedt onder meer de Bijenkorf al een bezorgabonnement aan, terwijl Albert Heijn er nog mee aan het testen is.

Bron: RetailNews

Download de gratis RetailNews-app in de App store of Google Play store
en blijf altijd en overal op de hoogte van het laatste nieuws.

Reacties
Reacties
  • Sander 20-04-2017 15:45:27
    Mooie aanpassing om het verlies nog verder op te laten lopen.
  • 20-04-2017 20:20:49
    Sander, dat is pure onzin. Bol.com maakt gewoon winst. Of is er naaruit maar ze gaan door dit echt niet meer verlies lijden.
  • Sander 21-04-2017 08:23:20
    https://www.emerce.nl/nieuws/bolcom-2016-door-omzetgrens-1-miljard-euro

    Sinds het bestaan van BOL.com hebben ze al een miljard euro verbrandt. Er is nog nooit winst gemaakt, alleen maar op afgeschreven. En ook nu hebben ze toestemming van Ahold om verder verlies te gaan maken.
  • tom van veen 21-04-2017 08:40:14
    Tja benieuwd hoelang er nog geinvesteerd gaat Worden in all die verliesgevende webwinkels luchtballonnen of is het zo DAT kostt e wat het kost fysieke winkels zo veel mogelijk weg moeten
Plaats een reactie