Kruidvat strikt voormalig e-commerceman van Jumbo
10-01-2017

Reageer (2)

A.S. Watson Health & Beauty Benelux heeft Roland van den Berg aangesteld als directeur e-commerce. Hij is sinds deze week verantwoordelijk voor de uitvoering en ontwikkeling van de webshops van dochterbedrijven Kruidvat en Trekpleister.

Roland van den Berg vervulde tot afgelopen zomer dezelfde functie bij Jumbo. Onder zijn leiding lanceerde de supermarktketen eind 2014 zijn webwinkel met pick-up points, kwam er een app en een e-fulfilmentcenter en werd gestart met thuisbezorging. Voor Jumbo werkte hij bij adviesbureau OC&C Strategy Consultants en Unilever.

Van den Berg moet invulling geven aan de verdere groei van e-commerce binnen het drogisterijconcern. “Onze webshops in Nederland en België maken een snelle ontwikkeling door en de omzet uit e-commerce stijgt significant”, aldus ceo Gerard van Breen. A.S. Watson ontwikkelt zich volgens hem steeds meer tot een crosschannel retailer, ‘waarbij we inzetten op een eenduidige klantbeleving, of de klant onze producten nu in een fysieke winkel of online koopt’.

Kruidvat biedt sinds 2014 het volledige assortiment online aan, als onderdeel van de lancering van een nieuwe website. Van Breen sprak destijds in RetailTrends van een grote ontdekkingsreis voor de retailer. “Het is een nieuwe dynamiek. We willen online en offline volledig integreren.”

Bron: RetailNews

Download de gratis RetailNews-app in de App store of Google Play store
en blijf altijd en overal op de hoogte van het laatste nieuws.

Reacties
Reacties
  • D. van Asch 11-01-2017 08:53:50
    Interessant om te zien hoe hij zijn 'food' ervaring gaat inzetten binnen 'drug'. Heeft toch een andere dimensie!
  • Gerard 11-01-2017 09:37:32
    Drogisterijen zijn tegenwoordig bijna gelijk aan Supermarkten. Alleen het versgedeelte ontbreekt. Verder zit er een enorme overlap in het assortiment.
    En daarnaast aast men veelal op dezelfde doelgroep van consumenten.
    Als het gaat om Trekpleister en Kruidvat herkenbaarder te maken met betrekking tot de klantbeleving is er wel werk aan de winkel. De huidige fysieke winkels en webshops zijn rommelig, alsmede de onduidelijke folders. Daar valt dus nog veel te verbeteren.
Plaats een reactie