​Winstgevendheid van BCC blijft zorgenkind
01-03-2017

Reageer (9)

De winstgevendheid van BCC stond vorig jaar opnieuw onder druk. De oorzaak ligt in de moeizame implementatie van een nieuw ERP-systeem, dat een jaar eerder ook al voor grotere verliezen had gezorgd. Dat meldt moederbedrijf Fnac Darty bij de bekendmaking van de jaarcijfers.

BCC is al enkele jaren verliesgevend, maar hoe groot het verlies is wordt niet duidelijk. Fnac Darty meldt wel dat de operationele marge in de Benelux terugliep van 1,1 naar 0,4 procent, waarbij in België sprake was van ‘goede operationele prestaties’. Het operationeel inkomen liep terug van 9,6 naar 3,8 miljoen euro.

De totale omzet in de Benelux nam met 2,4 procent toe tot 908 miljoen euro. De groei wordt veroorzaakt door een uitbreiding van het winkelbestand en de dubbele groeicijfers die het online kanaal laat zien. De vergelijkbare omzet nam met 1,3 procent toe.

Fnac Darty zag zijn totale omzet vorig jaar met 1,9 procent toenemen tot 7,42 miljard euro. Het operationeel resultaat kwam uit op 203,3 miljoen euro, ten opzichte van 165,2 miljoen een jaar eerder.

Het Franse concern investeert miljoenen in het herstel van BCC in Nederland, stelde algemeen directeur Herman Bramer vorige maand. “Dit jaar is het gezond krijgen van BCC de eerste focus.”

Bron: RetailNews

Download de gratis RetailNews-app in de App store of Google Play store
en blijf altijd en overal op de hoogte van het laatste nieuws.

Reacties
Reacties
  • The Actionman 01-03-2017 17:45:28
    Ben ik nu de enige die snapt dat grote Electro winkels gewoon geen bestaansrecht meer hebben?
  • 01-03-2017 18:00:47
    Ja de enige, mediamarkt, die maakt wel winst. En hoe komt dat? Omdat ze in het centrum winkels hebben!
  • . 01-03-2017 20:11:55
    Volgens mij maakt ook de mediamarkt GEEN winst, maar kopen ze klandizie zodat ze straks alleen de markt hebben.
  • Seb 02-03-2017 07:43:22
    Ik geloof wel dat winst te behalen is met dit soort winkels, als je het CoolBlue concept adopteert en in de winkels meer experience geeft.

    In principe zou BCC altijd goedkoper moeten zijn dan Mediamarkt... dat is immers de garantie die ze geven!
  • Janneke van Bemmel 02-03-2017 09:21:52
    Van het binnenstappen bij een BCC-winkel wordt toch niemand blij? Waarom alleen naar anderen kijken terwijl een compleet nieuw concept met avontuur en beleving het wel goed zou kunnen doen?
  • Bert 02-03-2017 10:45:39
    BCC zit in de blessuretijd van haar eigen voortbestaan. Het gaat niet heel lang duren voordat FNAC beseft dat ze óf aan een dood paard trekken, óf een astronomisch bedrag moeten investeren.

    En dan mogen ze kiezen.
  • BCC 02-03-2017 13:48:13
    Helaas heeft BCC te lang dezelfde fout gemaakt: personeel als duur en lastig ervaren. Als je wilt concurreren met internet, dan moet je onderscheidend zijn. Dit kan alleen door kennis en beleving, en niet door het wegbezuinigen (en uitknijpen) van personeel. Je kunt het de gemiddelde winkelmedewerker niet kwalijk nemen, wel het hoofd van operations en hoofd HR. Zij hebben toe zitten kijken hoe hun eigen winkels, en met name hun personeel, naar de slachtbank wordt geleid. Zonde.
  • 02-03-2017 18:36:20
    Every day low service and high pricing zou t moeten zijn. Extra garantie verkopen terwijl hier wettelijk al aanspraak op gemaakt kan worden, de laagste prijs garanderen maar daar als puntje bij paaltje komt weer allemaal uitzonderingen op loslaten. En dan uiteindelijk het contact met incapabele medewerkers die bezig zijn met provisie vergaren en slechts nog de door het management ingeprente onzin verhalen staan uit te kramen. Al is t bij mediamarkt en de grootte online aanbieders al niet veel anders. De winkel van de vakman om de hoek blijkt toch zo gek nog niet... een fractie duurder wellicht maar in vele opzichten zoveel beter.
  • Anoniem 06-03-2017 15:06:46
    Geruchten op het hoofdkantoor van BCC gaan rond dat Fnarc binnen nu en 6 maanden de stekker er uit gaat trekken.
Plaats een reactie