'Hudson’s Bay is voorbeeld voor middensegment'
16-02-2017

Reageer (4)

Om succesvol te zijn in het middensegment moet je de beste prijs voor het beste product in de beste omgeving bieden. Dat is waarin ketens als Hudson’s Bay, Zara en H&M zich internationaal weten te onderscheiden, stelt topman Jeroen Lokers van vastgoedadviseur Cushman & Wakefield tegenover Vastgoedjournaal.

Hudson’s Bay is volgens Lokers het schoolvoorbeeld van hoe je wereldwijd succesvol een warenhuis in het middensegment exploiteert. De Canadese retailer ‘doet geen enkele concessie aan de omgeving en het gebouw waarin ze willen zitten’, stelt hij. Hudson’s Bay heeft volgens hem het productassortiment, de logistiek en online en offline strategie op orde en zit ‘op de allerbeste locaties in winkels die er top uitzien’.

Hudson’s Bay laat zien dat retailers fors moeten investeren om concurrerend te blijven. De warenhuisketen opent zeker zestien winkels in ons land, veelal in voormalige panden van V&D. Bij V&D zat het ‘op alle fronten niet goed’, stelt Lokers, die namens Cushman & Wakefield zegt gevochten te hebben voor het behoud van het Nederlandse retailicoon.

Lokers zou net zo hard voor het behoud van Blokker vechten. Hij hoopt dat die winkelketen zich weer naar een sterke positie op de Nederlandse winkelmarkt ontwikkelt. “De Blokker-winkels staan voor een uniek stukje Nederlandse winkelcultuur”, vindt Lokers. “Dit soort winkels vind je nergens in de wereld en hebben bestaansrecht zolang ze bijblijven in de nieuwste retailtrends en zichzelf dus steeds opnieuw heruitvinden.”

Foto: Rijnboutt

Bron: Vastgoedjournaal

Download de gratis RetailNews-app in de App store of Google Play store
en blijf altijd en overal op de hoogte van het laatste nieuws.

Reacties
Reacties
  • Ton Bos 17-02-2017 10:11:35
    Stof tot nadenken! Het zou te gemakkelijk zijn deze opvattingen af te doen met 'preken voor eigen parochie'. Zeker wanneer we ons de grote inspanningen die zijn geleverd voor de redding van V&D willen blijven herinneren. Ook ik geloof dat Hudson's de NL klant veel te bieden heeft.
    Ook mbt Blokker, waar op dit moment veel valt te verbeteren en te herstellen, is m.i. nog steeds sprake van een waardevolle bijdrage aan het NL winkelbestand. In veel buitenlanden heb ik vaak het gevoel: 'was hier maar een Blokker'.Onze welvaart is, meer dan we wellicht beseffen, mede gebaseerd op de scherpe prijs-/ kwaliteitsverhouding die vele food- en nonfood retailers ons in (te)veel plaatsen weten te bieden.
  • The Actionman 18-02-2017 09:23:42
    hudsons's bay schreef vorig jaar een kwart miljard verlies! hoezo voorbeeld?
  • Koen 19-02-2017 12:35:59

    Hudson,s Bay mikt duidelijk op senioren met teveel geld en weinig smaak.
    In NL is dit absoluut een groeimarkt,
  • Seb 20-02-2017 13:37:19
    Laat Hudson het eerst maar eens bewijzen, toch wel vreemd om ze nu al te bombarderen tot voorbeeld, terwijl ze nog niet eens begonnen zijn... Zover ik weet zijn immers de Galleria warenhuizen in Duitsland en Belgie nog altijd zorgenkindjes.
Plaats een reactie