​Schoolcampus bij AH: ‘Ouderwets ronddwalen is er niet bij’
05-05-2017

Reageer (13)

Albert Heijn betaalt V&D Concepthouse om onder de naam Schoolcampus producten te verkopen. De omzet is voor de supermarktketen zelf. Dat zegt topman Ronald van Zetten van V&D Concepthouse tegenover de Volkskrant.

Albert Heijn gaat er volgens Van Zetten alles aan doen om ‘de oude romantiek van de Schoolcampus te doen herleven’. Zo komt het oude logo terug en is er plaats voor posters en vlaggen. Het assortiment is straks bij Albert Heijn bijna net zo groot als bij V&D, stelt hij. Er komt echter geen aparte schoolhoek in de supermarkten en de verkoopoppervlakte is een stuk kleiner. “Ouderwets ronddwalen is er niet meer bij.”

Scholieren moeten straks speciaal voor kaftpapier, schriften en pennen naar Albert Heijn komen. Daarvoor kunnen ze vanaf eind juni tien weken lang alleen in de grotere vestigingen van de Zaanse supermarktketen terecht. Hoeveel winkels uitgerust worden met een Schoolcampus blijft vooralsnog onduidelijk, evenals de duur van de samenwerking tussen Albert Heijn en V&D Concepthouse.

Agenda’s zijn vanaf maandag al te koop in bijna alle vestigingen. “In sommige winkels komen losse schappen met achttien verschillende agenda's, in andere winkels zijn dit er veel meer”, aldus een woordvoerder van Albert Heijn.

Bron: de Volkskrant/RetailNews

Download de gratis RetailNews-app in de App store of Google Play store
en blijf altijd en overal op de hoogte van het laatste nieuws.

Reacties
Reacties
  • reinier 06-05-2017 07:14:46
    Hema heeft deze seizoensgroep onvoldoende gepakt, dus logisch wellicht. Maar ja, wie gaat er niet naar Action tegenwoordig...
  • Ruud 06-05-2017 09:04:00
    Hoezo beleving? "Ouderwets ronddwalen is er niet meer bij". Laat dat nou net de kracht zijn van de V&D schoolcampus.
  • 06-05-2017 11:12:07
    Reiner, dat is echt pure onzin. Wie gaat er nou niet naar de action? Nou veel mensen als ze een beetje kwaliiet willen!
  • 06-05-2017 15:32:58
    we leven in een digitaal tijdperk. beetje basics haal je bij de action wibra of in tegenwoordig elke winkel die dit tijdelijk verkoopt. overgroot gedeelte van de produkten is verder niet veel meer nodig. agenda? jeugd gebruikt de agenda op telefoon of n app. daarnaast gebruiken ze alleen nog maar de laptop dus succes zal nooit meer zo groot worden.
  • 06-05-2017 15:35:51
    Je kunt nu alles lekker naar het internet strooien maar dat is niet zo. Berkoopt wibra schoolspullen?! Maar scholen verplichten toch nog vaak om een agenda te hebben al gebruik je hm (bijna) nooit.
  • The Actionman 06-05-2017 16:51:47
    Wie goed heeft opgelet heeft vorig jaar gezien dat Action onder het thema "back to school" veel, heel veel schoolspullen heeft aangeboden waaronder veel A-merken.
  • 06-05-2017 17:27:29
    Oh dat kan, maar niet de echte A merken, ja oke er staat het tekentje van op maar saar houd de kwalitiet ook mee op.
  • The Actionman 06-05-2017 17:36:03
    ik zei al; "wie goed heeft opgelet" tot die categorie hoor jij sinds je eerste post al niet meer.
  • 06-05-2017 19:22:35
    Maar jij bent gewoon iemand die de Action wil aanprijzen, maar weetje, van mij mag de Action gestolen worden ik laat mijn kinderen liever bij de bruna en/of straks Hudsons Bay.
  • 06-05-2017 21:34:18
    in dit tijdperk is de lijst met schoolbebodigdheden met 75% gedaald. zoals al aangegeven word bijna alles op de computet gedaan (in klas). eventuele boeken moeten gewoon gekocht worden (ipv bruikleen ofzo) dus gewoon eigendom....waarom kaften.... met 3 schriften per jaar zijn ze klaar. en ja hetgeen wat ze wel nodig hebben halen ze bij action en ja ook wibra kruidvat of big bazar. voordeel...lekker goedkoop zodat ze geld overhouden voor zaken waar ze wel geld aan willen uigeven. indien ze wel merk willen hebben (neem aan merk zoals pelikaan) kan dit ook bij de action.
  • 06-05-2017 21:46:37
    Beste, inderdaad daalt het gebruik maar conputer zijn nu weer 'uit'. Nu zijn het de ipads. En dat met bruikleen dat is nu juist meer. (Iniedergeval middelbareschool). Maar de meeste kinderen willen niet met die merken 'opgesteekt' zitten. Want dan weet heel de school dat je het bij de action haalt.
  • Machiel 08-05-2017 10:14:58
    De reactie hierboven lijkt van iemand uit een ander tijdperk. Vroeger was het uncool om goedkope merken te hebben, tegenwoordig met de Action, Primark en meer low price aanbieders totaal niet meer.
    Kijk ook naar de kleding, H&M, Zara etc. draaien als een tierelier met alleen maar eigen merken. De huidige genratie scholieren taant niet om bezit, geven hun geld uit aan genieten, dus een agenda van Action is null problemo.
  • ronkey 09-05-2017 10:03:22
    En wederom zal een Non Food initiatief (spaarakties uitgezonderd) bij Appie mislukken, Jammer
Plaats een reactie