​Karwei opent ‘boutique hotel’ in Kalverstraat
24-10-2016

Reageer (3)

Karwei is vanaf donderdag zes weken actief met een pop-up store in de Kalverstraat. De bouwmarktketen richt die in als hotel, waarin alle meubels en accessoires te koop zijn.

De pop-up store van tachtig vierkante meter wordt gepresenteerd als ‘boutique hotel’, tevens een van de vier woontrends die Karwei vanaf dit najaar in zijn winkels aanbiedt. De focus ligt bij deze trends op combinaties tussen vloeren, meubels en accessoires. In de tijdelijke winkel in Amsterdam is verder onder meer een sapbar aanwezig.

Formuledirecteur Machiel van der Sluis van Karwei kondigde de pop-up winkel vorige week al aan tegenover RetailWatching. Het is een experiment om de reacties van consumenten op Karwei in de binnenstad te peilen, zei hij. Het toegenomen belang van e-commerce maakt het volgens hem steeds lastiger om alle vierkante winkelmeters in de bouwmarkten relevant te vullen. “Soms is het heel veel van hetzelfde, terwijl je een groot deel online kunt ontsluiten. We zijn dus wel aan het voelen of een stadsconcept voor ons zou kunnen werken.”

Bron: RetailNews/RetailWatching

Download de gratis RetailNews-app in de App store of Google Play store
en blijf altijd en overal op de hoogte van het laatste nieuws.

Reacties
Reacties
  • Jan Jaap 25-10-2016 13:40:23
    De franchisenemers liggen aan het zuurstof en de chef geeft het marketinggeld uit aan een eigen winkel in de Kalverstraat. En dat is ook net de plek waar je niet moet zijn...

    http://paulmoers.nl/press/10-2016-paul-moers-parool-ook-zonder-toeristen-komen-amsterdammers-extra-naar-kalverstraat/
  • Edwin 26-10-2016 16:51:08
    De chef doet dus precies wat zij/hij moet doen. Beleid uitzetten en richting bepalen. Een TIJDELIJKE conceptwinkel om uit te zoeken hoe de franchisenemers ook in de toekomst kunnen blijven verdienen hoort daar bij.
  • Henny van Veen 13-01-2017 15:51:33
    Iets nieuws uitproberen is altijd goed. Wie niets veranderd is dood. Of het dan ‘boutique hotel’ moet heten? Maar het totaal is moeilijk te beoordelen aan de hand van 1 foto. Het grote probleem is dat de DIY ketens veelal dezelfde producten verkopen en op elkaar lijken. De DIY vakwinkel promoot woon accessoires, de vrouw gerichte DIY ziet er te mannelijk uit. Testen zonder de huidige winkels echt vrouwvriendelijk te maken? Dat is misschien zonde van tijd en geld.
Plaats een reactie