​Van Zetten: ‘Oude V&D-klant zal teleurgesteld zijn’
19-04-2017

Reageer (7)

Het nieuwe socialcommerceplatform van V&D Concepthouse zal voormalige klanten van de failliete warenhuisketen teleurstellen. “Omdat ze zien dat het oude V&D niet terugkomt”, zei mede-eigenaar Ronald van Zetten woensdag tijdens de lancering van Frendz.

De naam V&D wordt voor de nieuwe koers bewust op afstand gezet en zal alleen nog fungeren als moederbedrijf, legt van Zetten uit. Hij vergelijkt het met startup-fabriek Rocket Internet. “De gemiddelde consument zal die naam niets zeggen, terwijl die wel Zalando en HelloFresh kent.” Hij noemt de aankoop van de merkrechten van V&D geen miskoop, omdat het daardoor mogelijk werd om met de submerken waar hij wel potentie in zag opnieuw te laden.

Frendz, een socialcommerceplatform voor modeliefhebbers, is het eerste concept uit de koker van V&D Concepthouse. Later dit jaar volgen in ieder geval nog Schoolcampus en Prijzencircus, terwijl Van Zetten en mede-eigenaren Roland Kahn en Jaco Scheffers ook plannen hebben met onder meer Liv en Soho. Mede dankzij de database van V&D is het bereik naar eigen zeggen nu al een half miljoen.

Bron: RetailNews

Download de gratis RetailNews-app in de App store of Google Play store
en blijf altijd en overal op de hoogte van het laatste nieuws.

Reacties
Reacties
  • Frans 19-04-2017 15:27:50
    Noem het een onderbuikgevoel, maar volgens mij wordt dit helemaal niks.
  • Sandra 19-04-2017 20:00:31
    Dachten ze ook over de eerste auto....
  • Theo 20-04-2017 05:16:10
    Een database van V&D...die is dus al 15 maanden "stilstaand"...terwijl we toch over een wereld praten waarin je in enkele muisklikken (of iets synoniem hiermee) weer weg bent......
    Kortom: ik zou mij zeker niet rijk rekenen met een oude database, gebaseerd op hele andere verwachtingen die al 15 maanden niet meer actief is.
    Je zult gewoon duidelijk moeten maken waar het concept voor staat en "whats in it for me"....en dat kost tijd en geld.
    Het zal mij benieuwen of de mensen achter dit concept over beide beschikken.
  • Jan de Groot 20-04-2017 06:53:33
    Kans op kampioenschap voor PSV is groter dan op succes voor dit nergens op gebaseerde nostalgisch geneuzel. Die mooie klantenbase van V&D was ook niet echt een recept voor succes voor het warenhuis zelf, laat staan voor een vervolg.
  • Jan 20-04-2017 08:49:14
    Als de voormalige klanten V&D massaal links lieten liggen, waarom zouden ze dan teleurgesteld zijn als het oude V&D niet terugkomt??
  • Reinder Koornstra 20-04-2017 10:53:05
    Het positieve van de zaak is dat deze oudgedienden uiteindelijk door hebben gekregen dat de naam Vroom & Dreesmann een volledig verkeerde associatie oproept met wat zij nu als handelsplatform voor consumenten lanceren. En dat íemand V&D nog mist? Als ík het niet eens meer doe? Kom nou, Ronald van Zetten! Dat geldt trouwens ook voor een fenomeen als de 'Schoocampus', dat gewoel van die schoolkinderen in die besloten ruimte kun je als beleving toch nooit nabouwen in cyberspace?
    Waarom toch iets heel nieuws willen bouwen op een verouderd fundament? Nee, de heren hebben met die merknaam gewoon een kat in de zak gekocht!
  • ruud 20-04-2017 15:04:47
    Een ondernemer zal altijd blijven vechten om zijn gelijk te willen halen.
    desnoods tot aan het gaatje, en zal zich niet laten leiden door de meningen van anderen. als het niet lukt zegt iedereen:"ik zei het toch" en als het wel lukt is het de gewoonste zaak van de wereld.

    Ik zie zelf alleen geen enkel aanknopingspunt tussen de "oude V&D klant" en dit nieuwe platform.
Plaats een reactie