​De Bijenkorf gaat ook in Rotterdam verbouwen
24-03-2017

Reageer (14)

De Bijenkorf heeft in het kader van zijn premium experience-strategie een verbouwing in Rotterdam gepland. Vanaf dit najaar wordt de parterre van het warenhuis onder handen genomen.

Het plan omvat de vernieuwing van de beauty- en accessoiresafdelingen van ruim 3.500 vierkante meter. De warenhuisketen is voornemens ‘de oorspronkelijke grandeur van het interieur te laten herleven’ met de introductie van daglicht en het gebruik van natuurlijke kleuren en eerlijke materialen.

De verbouwplannen passen volgens de Bijenkorf bij de stijl van Marcel Breuer, de oorspronkelijke architect van het pand in Rotterdam. De winkel in Rotterdam werd zestig jaar geleden geopend. Ter ere van dit jubileum houdt de Bijenkorf momenteel een tentoonstelling in het trappenhuis, met onder meer foto’s en films over de opening van het gebouw, het personeel en de winkel. Naast dit historisch materiaal toont de Bijenkorf ook een plattegrond van het verbouwingsplan, waarbij karakteristieke elementen van Breur worden teruggebracht in de winkel.

De Bijenkorf vernieuwde eerder al zijn warenhuis in Amsterdam en verwacht medio volgend jaar de verbouwing in Utrecht af te ronden. In de Domstad wordt het winkeloppervlakte uitgebreid van negen- naar vijftienduizend vierkante meter.

Bron: RetailNews

Download de gratis RetailNews-app in de App store of Google Play store
en blijf altijd en overal op de hoogte van het laatste nieuws.

Reacties
Reacties
  • Baarn 24-03-2017 17:56:57
    De Bijenkorf Utrecht - voor zover de verbouwing daar klaar is - is prachtig geworden, mooi om te zien dat ook de overige vestigingen onder handen worden genomen. Het is het absoluut waard als ik naar Utrecht kijk, de dure producten komen in deze luxe omgeving véél beter tot zijn recht. Mooi concern!
  • 25-03-2017 06:54:54
    Nou, dat dacht ik nou juist niet. Toen de bijenkorf goedkopere dingen verkocjt ging het goed. Nu betwijfel ik dit ten zeerste fomste verbouwing en waarschijlijk de laaste verbouwing van de bijenkorf.
  • 25-03-2017 15:40:10
    De Bijenkorf Utrecht is een grote aanwinst met zo'n prachtig gebouw! En Utrecht is een prima stad op een prima punt voor de Bijenkorf! Maar het blijft een andere vestiging tov. Amsterdam, Rotterdam en Den Haag!! Maar of het 'zo mooi' concern is daar zijn verschillende meningen over, voor de goede orde!! De '2e' schrijver betoogd dat het nu minder gaat dan toen de Bijenkorf nog niet de 'Premium strategie' had, nou mis hoor, het gaat uuuuuitstekend en dat is het bewijs dat ze de goede weg zijn ingeslagen in 2013!!! C. Arkesteijn
  • 25-03-2017 17:39:22
    Ja daarom, in 2013 was bijenkorf nog niet zo exclusief.
  • Jan 27-03-2017 08:47:21
    Leuk, zo'n jaren 50/60 foto bij dit artikel. Hopelijk is dat niet gedaan om de suggestie te wekken dat er sindsdien niets gedaan is bij De Bijenkorrf ;-)
  • 27-03-2017 12:46:30
    Nou, Jan, natuurlijk is er wel degelijk iets gedaan bij de Bijenkorf! Alleen al dat de Bijenkorf eind jaren 70 bijna FAILLIET was en daardoor het over een andere boeg moest gaan gooien! Zij hebben kunnen overleven doordat good boy Anton Dreesmann hlf. 40.00.000.00 hun heeft 'gegeven'! Had dit NIET gebeurd had het over en uit geweest met dot 'wereldbedrijf' voor de goede orde! Daarna hebben ze de boel weer opgepakt en zijn verder gegaan en heeft Vendex in 1998 de Bijenkorf gekocht omdat het toen OOK slecht ging met de KBB! De rest van het verhaal kennen we want VendexKBB is in 2004 in z'n geheel verkocht incl. de Bijenkorf!! C. Arkesteijnl
  • Jeroen 27-03-2017 20:45:59
    Ik ben reuze benieuwd hoe de Bijenkorf gaat presteren wanneer Hudson's Bay open gaat. Op Eindhoven na krijgen alle andere steden waar ook een Bijenkorf zit een warenhuis van Hudson's Bay. Als die "dezelfde luxe" gaan hanteren als de Bijenkorf, maar dan voor lagere prijzen, dan zal de Bijenkorf daar nog een hele kluif aan hebben. Of Hudson's Bay rekent zich te vroeg rijk, door te stellen dat hun service veel beter zal zijn dan die van de Bijenkorf. Opvallend is ook dat juist onlangs een aantal belangrijke medewerkers/retailexperts van de Bijenkorf de overstap hebben gemaakt naar Galeria Kaufhof/Hudson's Bay (juist omdat zij zelf twijfelden aan de premium-strategie van de Bijenkorf). Zij gaven te kennen, dat Nederland daar te klein voor is. De Premium-strategie van de Bijenkorf was volgens mij vooral ook bedoeld voor de rijke toerist (uit Rusland/China etc.). Of heb ik het mis? Maar die kunnen in Europa ook kiezen uit bijv. Harrods in Londen, het KaDeWe in Berlijn, Galerie Lafayette in Parijs of het Nordiska Kompaniet (NK) in Stockholm. Dus vraag is dan of zij wél voor de Bijenkorf zullen kiezen.
  • 27-03-2017 21:11:07
    Nou, Jeroen, er zijn een aantal mensen uit het hoge management van de Bijenkorf naar HBC overgestapt, maar niet doordat ze twijfelden over de Premium-strategie van de Bijenkorf! En op dit moment scoort de Bijenkorf erg goed! Dat zal anders worden, tot alle waarschijnlijkheid, als HBC in de plaatsen van de Bijenkorf zijn deuren gaat openen! Kijk naar Den Haag op 150 mtr. afstand van de Bijenkorf zit HBC nou dat wordt 'knokken' voor de Bijenkorf!! C. Arkesteijn
  • Seb 29-03-2017 11:59:50
    Dat Bijenkorf nu ook Rotterdam onder handen neemt is zeer waarschijnlijk om het verschil met HBC duidelijker te maken.

    Zowel C. Arkesteijn als Jeroen zijn niet goed op de hoogte. Voor een groot aantal premium merken heeft Bijenkorf exclusiviteit op verschillende lijnen en collecties. Dat is ook de reden dat Haussmann op het Rokin in Amsterdam nog failliet ging voordat het opende.

    Stap eens binnen bij een Galleria in Belgie of Kaufhof in Duitsland en je ziet al heel snel het verschil met de Bijenkorf.
  • rhp 29-03-2017 17:46:56
    In elk geval die ene parfum mac e upclub kom hoe heet ie, waar die zeg maar vrouwelijke man rond loopt te darren, die heeft volgens mij niet zoveel op nmet eeerlijke kleuren en natuurlijke materialen,. Wat een cliche tekst in de saus van de dille met kamille. Ga es een beetje nadenken over je interieur, voordat je wat zeg, besef je wel dat er mensen zijn in *Capelle, jawel off all places, die zelfs nog nadenken over hun interieur!

    En dan nu iets geheel anders. Terstall, als nederland-imago dinges en detacheerdermervouw m/v van eva van de wijdeven oftewel 0 % vetgehalte. Nou moet ik je alweer corrigeren.
    Ben je b of b man dat vraaaag je niet. Ja? Net als dat je de paus niet vraagt of ie gelooft. Ik ben er es over gaan nadenken, dat werkt niet altijd, maar wat je had kunnen zeggen 1. Dat is respetloos. Wat het bewuste maandblad tegenwoordig kost trouwens ook (dit terzijde) Als je je niet in culturen inleeft, wat blijkt uit de B of b vraag, als je enig kwartier (vox p op 8 minuut 24 dit geheel terzijde en bij H&h gloofk in de eerste minuut) dan héb je hier niks te zoeken, of iets in die geest 2. kom zeg, die vraag stel je aan een kleuter (leuk, want los van de b en B kwestie)(al vindt d r broer van niet (nou ja laat maar)) 3. actions louder than words, eenzame opsluiting, water en brood, op de stereo de laatste 20 minuten commentary spinvis terstall van vox p want zoals sommige mensen van dingen niet houden, was dat een beeetje dat je zegt en hoe nu verder, de vvv Montenegro wil die donatie doen, fiks dat er even in zoals Heather Locklear d'r man d'r uit. Geheugen niks anders omhanden? Dagdag
  • Jeroen 31-03-2017 08:40:16
    De Galeria Kaufhof in Dortmund en Münster(Westfalen) ken ik best goed. Die zijn inderdaad heel anders dan de Bijenkorf. Die zitten in het midden-premiumsegment. Dat wil zeggen luxer dan bijv. de V&D was, maar weer niet zo luxe als de Bijenkorf. Ook de inrichting van de Galeria Kaufhof is (in Dortmund tenminste) ietsje minder luxe (maar wel mooi) dan de Bijenkorf. HBC heeft er juist bewust voor gekozen om Galeria Kaufhof niet in Nederland te openen, want daar zouden de Nederlanders als ik me niet vergis te weinig affiniteit mee hebben. Juist bewust hebben ze er daarom bij HBC voor gekozen om warenhuizen van Hudson's Bay te gaan openen. Met "dezelfde luxe" bedoelde ik dan ook meer de uitstraling van de winkels die Hudson's Bay aan haar Nederlandse warenhuizen zal geven. Misschien omdat het Hudson's Bay warenhuizen in NL worden (i.p.v. Kaufhof), krijgen die hetzelfde niveau van luxueuze uitstraling als de Bijenkorf, alleen echter niet dezelfde luxe artikelen. Want het klopt dat voor sommige merken/lijnen de Bijenkorf het alleenrecht heeft om deze in NL te mogen verkopen. Dat heeft de Bijenkorf met deze merken ook bedongen. Ben benieuwd hoe Hudson's Bay in NL gaat lopen. In Duitsland investeert HBC als ik me niet vergis 7 miljard euro in de Galeria Kaufhof-warenhuizen. Dat zal waarschijnlijk een zeer lange tijd vergen om die investering weer terug te verdienen. Maar dat is weer een hele andere discussie ;-).
  • Jan de Groot 10-04-2017 12:56:36
    Tip voor de zeer getalenteerd auteur rhp (zie boven): www.jellinek.nl.
  • Steven Goodman 24-04-2017 13:16:54
    Hello,

    What are your financial needs?
    We give loans to a low of $ 2,000.00 to a maximum of $ 100,000,000.00 lasting comfort, from 1-30 years at a very low interest rate of 3%.

    You need a business loan?
    You need a personal loan?
    Do you want to buy a car?
    Do you want to refinance?
    You need a mortgage?

    You need a huge capital to start your business or expansion? Have you lost hope and you think that there is no way out and financial burdens remain?
    Please do not hesitate to contact us for possible business cooperation.

    Please contact us by email: angel.loan.investment@gmail.com

    Best Regards
    Steven Goodman
  • harry scott 18-05-2017 20:23:55
    I am MR. HARRY certified loan lender, I offer loan to individual and public sector that are in need of financial Assistance in a low interest rate of 2%. Bad credit acceptable, The Terms and Conditions are very simple and considerate. You will never regret anything in this loan transaction because I will make you smile. Our company has recorded a lot of breakthroughs in the provision of first class financial services to our clients, especially in the area of Loan syndication and capital provision for individuals and companies. We have brought ailing industries back to life and we back good business ideas by providing funds for their upstart. We have a network of Investors that are willing to provide funds of whatever amount to individuals and organizations to start business and operations. I want you to understand the fact that I MR HARRY is out to help the less financial privilege get back on track by providing all type of loans to them (E.G) mortgages, home loans business loans and bad credit loans commercial loans, start-up working capital loans, construction loans, car loans, hotel loans, and student loans, personal loans, Debts Consolidation Loans, what are you waiting for asap why don’t you try. MR HARRY Loan home and be free from debts any interested.

    Contact us via mrharryscottloancompany@gmail.com